Introductie

Wat is het?

Een van de laatst ontwikkelde methodes om onszelf te leren kennen, is Mindfulness.
De methode is inmiddels volop bewezen en wordt binnen de reguliere en alternatieve sector veelvuldig toegepast. Ook verzekeringsmaatschappijen hebben het nut en effect van Mindfulness erkent en apps ontwikkelt die je kunnen helpen 'mindful' te worden.

Mindfulness betekent eigenlijk dat je met je hoofd bij 'het moment' blijft. Wij mensen zijn geneigd tot piekeren en denken aan wat is geweest of nog komen gaat. Dit denken veroorzaakt stress en spanning en op den duur zelfs lichamelijke klachten. Door 'mindful' te zijn accepteer je wat is en leer je omgaan met de omstandigheden waarin je verkeert.

 

Wil jij alvast met mindfulness aan de gang? Dat kan met dit doosje Mindvoel Remindertjes:
40 opdrachten kaartjes voor iedere dag die je helpen meer bewust en vol aandacht in het leven te staan.

Wat doet het?

Door bewust en mindful te gaan leven, verdwijnt spanning uit je hoofd en de stress uit je lijf.
Door aandachtig te zijn bij de de dingen die je doet, verhoog je je concentratie.
Je verbetert je lichamelijke en geestelijke conditie en vind de balans in je leven weer terug.
Daarnaast ontdek je (weer) wie je zelf bent, kun je je grenzen beter aangeven en word je milder naar jezelf.
Tot slot kun je beter omgaan met lastige situaties in het heden en/of de toekomst. Dit levert je uiteindelijk een gelukkiger leven en meer tevredenheid op.

Kort samengevat brengt Mindfulness jou:

  • Rust en ruimte in je hoofd en lijf;
  • Minder stress;
  • Een fitter en gezonder lijf en leven;
  • Meer liefde voor jezelf en de ander, zodat je assertiever wordt en je grenzen beter kunt aangeven;
  • Kennis over jezelf en je levenspad;
  • Een gevoel van acceptatie en geluk

Voor wie?

Voor degenen die bewust(er) in het leven wil staan en/of veel in zijn 'hoofd' zit, is dit een zeer geschikte methode.

Bovendien is mindfulness uitermate geschikt en bewezen effectief bij:

  • Angst en depressies
  • Relatie- en opvoedproblemen
  • Stress en burnout
  • Perfectionisme en dwangmatisch gedrag
  • Rouwverwerking
  • De zoektocht naar rust, innerlijk bewustzijn en geluk
  • Borderline
  • (Chronische) lichamelijke klachten)
  • Slapeloosheid
  • Eetstoornissen/verslaving
  • Hooggevoeligheid
  • (over) zorgen voor anderen
  • Wanhoop/apathie

Mindfulness cursus/praktisch

Mindfulness kun je volgen in een groep, met 2 personen of individueel.
De trainingen zijn inclusief een cursusboek, 3 cd's (en audio bestanden) en een doosje Mindfulness Remindertjes twv 15 euro

LET OP: mindfulness trainingen bij iXi-me worden gegeven in kleine groepjes, waardoor er veel ruimte is voor je persoonlijke proces.
Onze cursisten ervaren dit als prettig, persoonlijk en effectief.

Mindfulness Groepstraining 4-8 personen
Tijdsduur: 8 X 2 uur
Locatie: Oosterhout of Dussen
Data: Zie onder
Prijs: 325 euro (ook mogelijk in termijnen, zie tarieven)

Mindfulness training 2 personen (je volgt de training met een bekende of onbekende persoon)
Tijdsduur: 8 X 1,5 uur
Locatie: Dussen, Oosterhout, evt bij jouw thuis in overleg
Data: In overleg
Prijs: 75 euro per les per persoon
Betaling: Achteraf per les met faktuur

Mindfulness training individueel
Tijdsduur: 8 X 1,5 uur
Locatie: Dussen, Oosterhout of eventueel bij jou thuis (mogelijk komen er dan nog reiskosten bij)
Data: In overleg
Prijs: 90 euro per les
Betaling: Achteraf met les per faktuur

Mindfulness training individueel SKYPE
Tijdsduur 8 X 1,5 uur
Locatie: thuis achter de computer
Prijs: 55 euro per uur
Betaling: Na ieder skypecontact ontvang je een faktuur

 

Geplande data (basis) groepstraininingen:

MINDFULNESS basis training OOSTERHOUT:
Herfst 2018
8 X 2 uur
Tijd: 09.30-11.30 uur
Donderdagochtend of vrijdagochtend

Wil je een mindfulness training volgen, neem dan contact op via de mail.
Mindfulness kan individueel, met 2 personen of in een groep van 4-8